fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Англомовний практикум: Психологія для бізнесу

22/ 02/ 2017
  Автор: Вікторія Власова, директор та Lingvo Коуч в DELUXE Private School Потрібно не тільки мати мудрість, але й уміти користуватись нею. Марк Тулій Ціцерон (106–43 р. до н.е.), римський політик, письменник Усім відомо, що кожна компанія- це добре відлагоджений механізм, двигуном якого є її керівник. Основною цінністю успішної компанії є її колектив - цілеспрямований, дружній та працелюбний. А головне те, що успішна компанія починається з успішних працівників. Компанія, що впевнено функціонує на ринку серед конкурентів, зазвичай поглинає керівників буденними справами, що не кожен з них встигає спостерігати за змінами настрою в робочому колективі. Для тих, хто вважає, що не треба робити на цьому акцент, важливо показати причини, через які ця тема є вкрай важливою: 1. Комунікація підрозділів. Підраховано, що керівники витрачають приблизно 80 % свого робочого часу на комунікацію з іншими особами, і у зв’язку з цим багато чого у керівництві залежить від здібності керівника вступати в комунікацію і її стилю. Для досягнення цілей, що ставить перед собою організація, кожен керівник підрозділу має спрямувати своїх підлеглих в зазначеному напрямку і у правильному темпі. Підрозділи, які не мають контакту між собою, через внутрішні конфлікти співробітників, створюють проблеми всім оточуючим, бо вже на меті в них є не ціль компанії, а лише внутрішня міжусобиця. Отже, основний обов’язок керівника полягає у тому, щоб за допомогою співпрацівників виконати поставлене завдання, а це буде залежати від того, наскільки він комунікабельний у широкому розумінні цього слова. Комунікація, таким чином, є важливим інструментом керівництва. Вона обіймає всі сторони людської поведінки. За типом своїх службових обов’язків керівники вступають у взаємодію зі співпрацівниками не тільки за допомогою слів, але й за допомогою ставлення до людей. Якість і уміння керівника полягає у здатності розуміти людей. 2. Звільнення ключових персон компанії. Можна розглянути декілька причин звільнення ключових співробітників, які відбуваються з вини компанії. Перша з них - застій. Професіонали завжди хочуть рухатися вперед, відчувати власне зростання. А якщо просування по кар’єрними сходами в компанії неможливе, людина починає прокрастинувати й нудьгувати – нові виклики її вже не приваблюють. Єдиний вихід в такій ситуації – звільнення. По-друге, перепрацювання. Як правило, керівництво схильне найбільше навантажувати співробітників, які працюють відповідальніше за інших. В результаті, підлеглий одержує емоційне вигорання і наростаюче бажання щось поміняти і скоро ця людина прийме рішення піти. Нечіткі перспективи як третій чинник. Будь-якому професіоналу своєї справи потрібні конкретні перспективи. Якщо ви хочете змотивувати працівника на досягнення, розкажіть, що він зможе отримати за умови підвищеної зайнятості і відповідальності. Недооціненість – це четверта причина. Щоб утримувати талановитих співробітників, компаніям потрібно, перш за все, припинити цінувати доходи більше, ніж людей. Це в корені неправильний підхід, який не принесе нічого, крім демотивації та низького морального духу команди. По пяте, брак мотивації. Навіть самий надійний співробітник хоче, щоб його заохочували. Якщо компанія не має коштів на виплату бонусів або премій, важливо спробувати знайти інші способи висловити свою вдячність колективу. Брак довіри і надмірна ієрархія, заключні причини можливого фіаско. Компанія не повинна допускати зі свого боку негідної поведінки стосвно клієнтів або партнерів. Помилки у стратегії і тактиці можуть призвести до недовіри з боку колективу. Звичайно, у будь-якої компанії має бути ієрархія розподілу обов’язків. Втім, співробітники завжди повинні бути впевнені, що мають достатньо повноважень для того, щоб висувати нові ідеї та реалізовувати їх. Зрештою, успіх будь-якого підприємства, так чи інакше, будується на взаємовідносинах між керівником і підлеглими. Важливо зрозуміти, що можна змінити зі свого боку, щоб співробітники хотіли з нами працювати. 3. Зниження ефективності працівників. Невідповідність очікуванням робітника і фактичному обсягу його роботи, або інші причини можуть викликати зниження ефективності його на робочому місці, що спричиняє однозначне незадоволення керівника. Без сумніву, усіх наведених вище негативних причин можна уникнути, керуючись простими правилами уваги до своїх підлеглих. Припинити сприймати робочий колектив як робота-машину і згадати, що цей механізм створений з живих людей, які кожного дня дають чіткі вербальні і невербальні сигнали. А ось розпізнати якими вони є, позитивними чи тими, що мають викликати стурбованість, треба насамперед Вам. Отже, вербальні сигнали. Здавалося б, що може бути незрозумілим в звичайній мові, якою з Вами говорять Ваші підлеглі. Але і тут треба бути уважним. Звертати увагу чи не йдуть Ваші підлеглі з Вами у конфронтацію. Як це виявити? На Ваші пропозиції першим Ви чуєте різке: «Ні», а вже потім аргументування відповіді. Або помітили, що регулярно підлеглі жаліються на щось. У цьому разі треба терміново вжити заходи для покращення ситуації. Вчені давно встановили, що під час розмови значиме навантаження слів не перевищує 15% від тієї інформації, що передається. Отже, решта 85% спілкування припадає на інтонацію, міміку та жестикуляцію співрозмовників. Кажуть, що правду про почуття і думки людини можуть розповідати лише жести. Це необхідно брати до уваги під час співбесіди, ділових переговорів, укладання угод тощо. Підкреслюючи важливість невербальної комунікації, хтось сказав: «Words maybe what men use when all else fails» — «Слова, можливо, це те, чим люди користуються, коли всі інші засоби спілкування виявилися безрезультатними». Невербальні сигнали можуть розповісти набагато більше, бо у своїй більшості мають підсвідомий характер. А отже, тут є свої “за” та “проти”: плюсом є те, що інформації Ви зможете отримати набагато більше, навіть про те незадоволення, що людина має намір приховати. А от мінусом є те, що треба набути навиків, щоб цю інформацію правильно розшифрувати. На що ж треба звернути увагу, не маючи особливого психологічного досвіду виявлення невербальних сигналів: • Латентний період відповіді та загальна його тривалість • Помилки, повтори, незакінченні речення • Гучність, висота та тембр голосу • Інтонації • Жести та мімічні реакції, тощо. Отже, які основні кроки, для усунення супротиву персоналу: Розмовляйте та виявляйте проблеми. Хибно думати, що керівник, який цікавиться своїми підлеглими, справляє враження м’якого або слабкого. Про нього краще сказати - мудрий. Знаєте про проблему – подбайте про її вирішення. Навіть якщо вирішення не подобається Вам, або якщо у працівника проблеми на роботі через те, що є негаразди вдома, треба хоча б спробувати вирішити проблему. Можливо пропозиція допомоги або проста розмова вже стануть найкращими ліками. На перекладайте обов’язок спостерігати за персоналом, на HR-менеджера. Якщо Ви сподіваєтесь, що якщо в організації є HR, який займається мотивацією, атестацією і всім іншим, і керівник може не приділяти цьому увагу – це вже перший знак, що можуть виникнути негаразди. Підсумовуючи головне: не можна забувати про людей, людський фактор, про те, що організація, хоч і має працювати як годинник, але годинник рухають люди. А отже, це і є найцінніший ресурс. А за ресурсами треба доглядати, аби вони не втратили цінність.

Автор: Вікторія Власова, директор та Lingvo Коуч в DELUXE Private School

Потрібно не тільки мати мудрість, але й уміти користуватись нею.

Марк Тулій Ціцерон (106–43 р. до н.е.), римський політик, письменник

Усім відомо, що кожна компанія- це добре відлагоджений механізм, двигуном якого є її керівник. Основною цінністю успішної компанії є її колектив – цілеспрямований, дружній та працелюбний. А головне те, що успішна компанія починається з успішних працівників. Компанія, що впевнено функціонує на ринку серед конкурентів, зазвичай поглинає керівників буденними справами, що не кожен з них встигає спостерігати за змінами настрою в робочому колективі.

Для тих, хто вважає, що не треба робити на цьому акцент, важливо показати причини, через які ця тема є вкрай важливою:

1. Комунікація підрозділів.

Підраховано, що керівники витрачають приблизно 80 % свого робочого часу на комунікацію з іншими особами, і у зв’язку з цим багато чого у керівництві залежить від здібності керівника вступати в комунікацію і її стилю.

Для досягнення цілей, що ставить перед собою організація, кожен керівник підрозділу має спрямувати своїх підлеглих в зазначеному напрямку і у правильному темпі. Підрозділи, які не мають контакту між собою, через внутрішні конфлікти співробітників, створюють проблеми всім оточуючим, бо вже на меті в них є не ціль компанії, а лише внутрішня міжусобиця.

Отже, основний обов’язок керівника полягає у тому, щоб за допомогою співпрацівників виконати поставлене завдання, а це буде залежати від того, наскільки він комунікабельний у широкому розумінні цього слова.

Комунікація, таким чином, є важливим інструментом керівництва. Вона обіймає всі сторони людської поведінки. За типом своїх службових обов’язків керівники вступають у взаємодію зі співпрацівниками не тільки за допомогою слів, але й за допомогою ставлення до людей. Якість і уміння керівника полягає у здатності розуміти людей.

2. Звільнення ключових персон компанії.

Можна розглянути декілька причин звільнення ключових співробітників, які відбуваються з вини компанії.

Перша з них – застій.

Професіонали завжди хочуть рухатися вперед, відчувати власне зростання. А якщо просування по кар’єрними сходами в компанії неможливе, людина починає прокрастинувати й нудьгувати – нові виклики її вже не приваблюють. Єдиний вихід в такій ситуації – звільнення.

По-друге, перепрацювання.

Як правило, керівництво схильне найбільше навантажувати співробітників, які працюють відповідальніше за інших. В результаті, підлеглий одержує емоційне вигорання і наростаюче бажання щось поміняти і скоро ця людина прийме рішення піти.

Нечіткі перспективи як третій чинник.

Будь-якому професіоналу своєї справи потрібні конкретні перспективи. Якщо ви хочете змотивувати працівника на досягнення, розкажіть, що він зможе отримати за умови підвищеної зайнятості і відповідальності.

Недооціненість – це четверта причина.

Щоб утримувати талановитих співробітників, компаніям потрібно, перш за все, припинити цінувати доходи більше, ніж людей. Це в корені неправильний підхід, який не принесе нічого, крім демотивації та низького морального духу команди.

По п’яте, брак мотивації.

Навіть самий надійний співробітник хоче, щоб його заохочували. Якщо компанія не має коштів на виплату бонусів або премій, важливо спробувати знайти інші способи висловити свою вдячність колективу.

Брак довіри і надмірна ієрархія, заключні причини можливого фіаско.

Компанія не повинна допускати зі свого боку негідної поведінки стосвно клієнтів або партнерів. Помилки у стратегії і тактиці можуть призвести до недовіри з боку колективу.

Звичайно, у будь-якої компанії має бути ієрархія розподілу обов’язків. Втім, співробітники завжди повинні бути впевнені, що мають достатньо повноважень для того, щоб висувати нові ідеї та реалізовувати їх.

Зрештою, успіх будь-якого підприємства, так чи інакше, будується на взаємовідносинах між керівником і підлеглими. Важливо зрозуміти, що можна змінити зі свого боку, щоб співробітники хотіли з нами працювати.

3. Зниження ефективності працівників. Невідповідність очікуванням робітника і фактичному обсягу його роботи, або інші причини можуть викликати зниження ефективності його на робочому місці, що спричиняє однозначне незадоволення керівника.

Без сумніву, усіх наведених вище негативних причин можна уникнути, керуючись простими правилами уваги до своїх підлеглих. Припинити сприймати робочий колектив як робота-машину і згадати, що цей механізм створений з живих людей, які кожного дня дають чіткі вербальні і невербальні сигнали. А ось розпізнати якими вони є, позитивними чи тими, що мають викликати стурбованість, треба насамперед Вам.

Отже, вербальні сигнали. Здавалося б, що може бути незрозумілим в звичайній мові, якою з Вами говорять Ваші підлеглі. Але і тут треба бути уважним. Звертати увагу чи не йдуть Ваші підлеглі з Вами у конфронтацію. Як це виявити? На Ваші пропозиції першим Ви чуєте різке: «Ні», а вже потім аргументування відповіді. Або помітили, що регулярно підлеглі жаліються на щось. У цьому разі треба терміново вжити заходи для покращення ситуації.

Вчені давно встановили, що під час розмови значиме навантаження слів не перевищує 15% від тієї інформації, що передається. Отже, решта 85% спілкування припадає на інтонацію, міміку та жестикуляцію співрозмовників. Кажуть, що правду про почуття і думки людини можуть розповідати лише жести. Це необхідно брати до уваги під час співбесіди, ділових переговорів, укладання угод тощо.

Підкреслюючи важливість невербальної комунікації, хтось сказав: «Words maybe what men use when all else fails» — «Слова, можливо, це те, чим люди користуються, коли всі інші засоби спілкування виявилися безрезультатними».

Невербальні сигнали можуть розповісти набагато більше, бо у своїй більшості мають підсвідомий характер. А отже, тут є свої “за” та “проти”: плюсом є те, що інформації Ви зможете отримати набагато більше, навіть про те незадоволення, що людина має намір приховати. А от мінусом є те, що треба набути навиків, щоб цю інформацію правильно розшифрувати. На що ж треба звернути увагу, не маючи особливого психологічного досвіду виявлення невербальних сигналів:

• Латентний період відповіді та загальна його тривалість
• Помилки, повтори, незакінченні речення
• Гучність, висота та тембр голосу
• Інтонації
• Жести та мімічні реакції, тощо.

Отже, які основні кроки, для усунення супротиву персоналу:

  1. Розмовляйте та виявляйте проблеми. Хибно думати, що керівник, який цікавиться своїми підлеглими, справляє враження м’якого або слабкого. Про нього краще сказати – мудрий.
  2. Знаєте про проблему – подбайте про її вирішення. Навіть якщо вирішення не подобається Вам, або якщо у працівника проблеми на роботі через те, що є негаразди вдома, треба хоча б спробувати вирішити проблему. Можливо пропозиція допомоги або проста розмова вже стануть найкращими ліками.
  3. На перекладайте обов’язок спостерігати за персоналом, на HR-менеджера. Якщо Ви сподіваєтесь, що якщо в організації є HR, який займається мотивацією, атестацією і всім іншим, і керівник може не приділяти цьому увагу – це вже перший знак, що можуть виникнути негаразди.

Підсумовуючи головне: не можна забувати про людей, людський фактор, про те, що організація, хоч і має працювати як годинник, але годинник рухають люди. А отже, це і є найцінніший ресурс. А за ресурсами треба доглядати, аби вони не втратили цінність.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: