Емоційний інтелект та бізнес

23/ 01/ 2019

Олесь Манюк

Консультант з випереджаючих досліджень компанії Jansen Capital Management

На певному рівні розвитку бізнесу – чи то масштабуванні, а чи перетворенні його на складну розгалужену систему з включенням інновацій, звичайні методи його ведення та організації бізнес-процесів починають давати збій.

Чому так відбувається? Тому що саме на цих етапах починає активно проявлятися те, що можна назвати особистісним або людським фактором. Наприклад, відносини власника з топ-менеджерами можуть бути не просто дуже непевними і туманними, а й нести в собі приховані загрози. Причому ці загрози найчастіше неусвідомлювані для власника. Що складніший процес, то більше несвідомого починає проявлятися у його учасників. У такому випадку неминучі спотворення в процесі управління. Можуть відбуватися якісь дії, що створюють напруження і конфлікти в команді, або навіть можуть непомітно обрушити бізнес.

Природно, на такому рівні необхідним є опрацювання емоційного інтелекту. Компетенція емоційного інтелекту – це приховані глибинні мотивації. Те, що в результаті формує мету – як в бізнесі, так і в повсякденному житті.

Без всеосяжних гуманітарних цінностей жоден бізнес не може мати довгострокового успіху. Тому що основа його – це людський капітал. А людський капітал неможливо створити, зберегти і примножити, керуючись хвилинними інтересами. Неможливий бізнес без довіри і взаємоповаги. Неможливий бізнес без сильної, на межі неможливого, мрії. І все це може бути створено емоційним інтелектом. Але емоційний інтелект – це не техніка. Це світогляд, картина світу. А значить, розвинути емоційний інтелект без філософії, без мистецтва – неможливо. Парадоксальний висновок – найбільш, здавалося б, непрактичне, виявляється необхідною основою справді практичного і ефективного – сучасного бізнесу.

Без здатності бачити на кілька або навіть на десятки кроків вперед, бачити, як зароджується майбутнє вже в сьогоденні, неможливо налагодити успішної роботи. Будь-яка бізнес-ідея, якою б вона не була хорошою, не зможе реалізуватися. Тому що в сучасному бізнесі найголовніше – неординарність, творчий підхід, креативність, гуманітарні цінності.

Без EQ всі ці фактори врахувати неможливо. Інший спосіб управління просто не буде працювати, або буде працювати вкрай неефективно. Для прикладу можемо згадати досить складні взаємини Стіва Джобса зі своєю командою, які не раз ставили його бізнес на небезпечну грань. Наприклад, конфлікт між Джобсом і Стівом Возняком, які вперше сформували машину Apple. Здавалося б – існує вже відома корпорація серйозного масштабу, але починали виникати міжособистісні конфлікти. Найчастіше буває так, що виправляти ситуацію вже вкрай складно. Тому краще бути здатним профілактично виявляти проблеми ще до того, як вони з’явилися.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: