Діяльність компаній групи ORUM відповідає високим стандартам вимог транснаціональних компаній, що працюють у Миколаївському морському торговельному порту

17/ 04/ 2019

Автор: компанія ORUM Group

Миколаївський морський торговельний порт демонструє стабільне зростання вантажопотоку протягом останніх п’яти років, впевнено займаючи друге місце в Україні за підсумками 2018 року, досягнувши показника перевалки в 14 млн тон. У значній мірі це стало можливим завдяки ряду особливостей, що вигідно відрізняють Миколаївський порт від інших портів країни.

Сприятливе географічне розташування зробило доставку та перевалку вантажів через Миколаїв дешевшою порівняно з портами Одеського регіону, а параметри глибин біля стінки причалів, що дозволяють заходити в порт суднам із великою вантажопідйомністю, позбавили конкуренції серед інших портів південного сходу України. Істотна різниця в залізничному тарифі та іншій наземній логістиці, а також достатні глибини створили передумови для визначення Миколаєва як ключового зернового порту України. Тож не дивно, що саме тут побудували термінали транснаціональні корпорації BUNGE і COFCO Agri.

У Миколаївському порту роль державного втручання в роботу стивідорів зведена до мінімуму, державний оператор не надає послуг із перевалки, відсутня державна монополія на регулювання та тарифікацію портових послуг, таких як подача-прибирання вагонів, буксирування, швартування. Завдяки позиції керівництва порту, підтримки ДП «Адміністрація Морських Портів України» (АМПУ) та Міністерства інфраструктури України вдалося виділити та передати приватним компаніям функції, що не властиві державним операторам, при цьому були збережені робочі місця. Тепер же філія АМПУ зосереджена на обслуговуванні причальних стінок, підтримці глибин в акваторії та питаннях безпеки, а ДП «Миколаївський морський торговельний порт» приділяє увагу ефективному управлінню майном, доходи від оренди якого ростуть із року в рік.

Ефективне партнерство держави і приватних компаній

Від початку стивідорам у Миколаївському морському торговельному порту довелося зіткнутися з ситуацією, коли держава не була готова до високих вимог міжнародних компаній та оперативному вирішенню проблем, пов’язаних із обслуговуванням зростаючих вантажопотоків. Рішення проблеми було знайдено шляхом передачі частини функцій державного монополіста приватним підприємствам.

Комерційні сервісні компанії змушені були вибудовувати діалог із транснаціональними корпораціями та великими національними операторами на виключно договірних відносинах, що передбачають зрозумілі прозорі умови роботи. Відсутність важелів, доступних державному монополістові, зобов’язує сьогодні сервісні компанії до більш гнучкого діалогу зі стивідорами в частині відповідальності за якість, вартість і своєчасність надання послуг, коректність розрахунків і знижок, що зробити в стислі терміни забюрократизованим державним операторам досить складно.

На даний момент у Миколаївському морському торговельному порту послуги надають приватні компанії, що входять у групу ORUM. Компанія «Сісайд Термінал» здійснює подачу-забирання вагонів, диспетчеризацію, ремонт тягового складу, компанії «Марконі» та «Укрморсервіс» надають послуги з буксирування та перестановки суден, супровід їх по каналу і морю, льодовий супровід. Послуги зі швартування судна до причалу, відшвартування, перетяжки суден та інші операції в Миколаївському морському торговельному порту надає компанія «Портосервіс». Агентським та технічним обслуговуванням суден займаються компанії «Сервіс Транс» і «Дельта Шиппінг». Стивідорну діяльність ведуть «Стівідорінг плаза» і «Тріонта Стівідорінг».

Група ORUM змогла ефективно вирішити існуючі в Миколаївському порту проблеми з диспетчеризацією та подачею-забиранням вагонів. Раніше процедура підтвердження вагонів, що подаються в порт, займала тривалий час, оскільки потрібно було отримати підтвердження диспетчерів Миколаївської філії АМПУ і додаткове узгодження з АТ «Українська залізниця». На сьогоднішній день диспетчера компанії «Сісайд Термінал» самостійно оперативно оброблюють отримані заявки на базі власного унікального програмного забезпечення, аналогів якому немає в Україні, оминаючи при цьому державних монополістів.

Приватні компанії групи ORUM працюють, використовуючи, в тому числі, й державні активи. У ДП «Миколаївський морський торговельний порт» були взяті в оренду 4 тепловози та 6 буксирів за договором бербоут-чартеру. Всі тепловози і буксири регулярно проходять технічне обслуговування, проводиться поточний і капітальний ремонт за рахунок компаній групи ORUM, при цьому витрати на ремонт щорічно обчислюються десятками мільйонів. Державне підприємство отримує значний дохід від оренди, не витрачає додаткові кошти на підтримку технічного парку в робочому стані, оптимізувало кадровий склад і зосереджено на виконанні своїх ключових функцій.

У керівництві компанії ORUM аналізують розвиток порту і розуміють необхідність завчасної підготовки транспортної інфраструктури до зростаючого вантажопотоку. Компанія «Сісайд Термінал» профінансувала розробку проекту реконструкції колій станції «Миколаїв-Вантажний» вартістю близько 120 млн грн і, завдяки підтримці керівництва АМПУ і Одеської залізниці, в березні проект було включено розпорядженням КМУ в план робіт АТ «Українська залізниця» на 2019 рік. Планується, що після завершення робіт буде збільшена пропускна здатність по станції «Миколаїв-Вантажний» з 535 до 960 вагонів на добу, що дозволить значно збільшити вантажообіг Миколаївського морського торговельного порту, і забезпечить додаткові багатомільйонні надходження до місцевих і державного бюджетів, а також призведе до зростанню доходів АМПУ і стивідорів.

Таку функцію мала б здійснювати держава, але саме завдяки тому, що сталася передача надання послуг комерційним операторам, з’явилася можливість залучити приватні інвестиції без витрачання бюджетних коштів.

Підсумовуючи вищесказане, слід зазначити, що в результаті рішення, своєчасно прийнятого керівництвом Міністерства інфраструктури України та АМПУ, від партнерства з підприємствами групи ORUM виграли всі: стивідори отримали надійного партнера, здатного нести відповідальність і надавати якісні та своєчасні послуги, що відповідають високим вимогам міжнародних компаній, державне підприємство «Адміністрація морських портів України» зберегло робочі місця, зосередившись на виконанні своїх ключових функцій, активи держпідприємства працюють більш ефективно і приносять прибуток.

Миколаївський морський торговельний порт і далі залишається привабливим для міжнародних інвесторів, підтвердженням чому є рішення корпорації POSCO DAEWOO викупити у групи OREXIM 75% МКХП із плановою перевалкою до 2 млн тон на рік. У найближчому майбутньому також слід очікувати приходу до Миколаєва нових великих інвесторів, які будуть нарощувати вантажопотік, наповнюючи місцевий і державний бюджети податками.

Довідка: ORUM – група компаній, що забезпечує повний спектр послуг для портових операторів, власників вантажів і суден у Миколаївському морському торговельному порту. У 2018 році компанії групи ORUM перерахували до місцевих і державного бюджетів близько 80 млн грн податків, обіг компаній перевищив 1 млрд грн.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: