10 міфів про PR, які шкодять вашому бізнесу

13/ 05/ 2019

Ольга Селезньова

PR-експерт, Директор з комунікацій Ради бізнес-омбудсмена

Терміни «піар», «піаритися» міцно засіли в нашій свідомості з негативним, скандальним відтінком. PR часто згадують у контексті політичних маніпуляцій або особистого життя поп-зірок. Розуміння функції PR обмежується уривками з фільмів «Тут палять» або «Хвіст крутить собакою».

Натомість грамотний PR допомагає гармонізувати стосунки зі стейкхолдерами, сформувати довіру до бренду. Це результат того, що ви робите, що кажете та що інші говорять про вас. У цій колонці я розвінчаю популярні міфи про PR і розповім, яку користь системні комунікації можуть принести вашому бізнесу.

Міф 1. PR – те ж саме, що реклама

У PR і реклами різні завдання. Реклама продає, PR інформує та формує бренд. Реклама має швидку віддачу, PR не дає миттєвого результату. Реклама перестає працювати щойно за неї перестали платити, PR діє довгостроково навіть без грошей. Реклама чітко й коротко описує переваги продукту і спонукає до купівлі, PR же розповідає про компанію без заклику. Рекламі довіряють менше, але у вас більше можливостей контролювати контент. У PR складно прогнозувати результат, проте при менших бюджетах ви можете отримати хороше охоплення. У рекламі можна злукавити чи перебільшити, в PR важливо бути чесним.

Міф 2. Хорошим продуктам PR не потрібен

Наївно думати, що про ваш чудовий продукт/послугу дізнаються без будь-яких зусиль з вашого боку. Розповідайте цікаві історії про свою справу – про перешкоди й перемоги, випробування й досягнення. Будьте цікавими, актуальними, соціально важливими. Але не забувайте й іншу істину: PR не зробить з поганого продукту хороший і не замаскує недоліки.

Міф 3. Мені знадобиться лише PR у разі кризи

Згадувати про PR в кризовій ситуації – запізно. Системний PR допоможе підготуватися до різних сценаріїв кризи задовго до її настання. PR працює з репутацією і стосунками – тим, на що можна спертися у важкі часи. Навіть якщо криза настане, сильну репутацію не так просто буде похитнути.

Міф 4. «Чорний» PR – теж PR

Якщо ви регулярно й проактивно не насичуєте інформаційне поле відомостями про себе, за вас це обов’язково зробить хтось інший. Згодом ви витратите вдвічі більше часу на коригування репутації, яку створили за вас. Не варто покладатися на долю і тягнути за собою шлейф безконтрольного негативу. Головне не кількість, а якість згадувань.

Міф 5. Сам собі піарник

«Впораюся сам» – думає керівник, покладаючи на себе функцію просування бізнесу в надії заощадити. Функція комунікацій далеко не в пріоритеті, та й нестача профільних знань дає про себе знати. В результаті PR зусилля зводяться до розсилки нудного прес-релізу раз на місяць або посту в соцмережах на п’ять лайків. PR – не розвага, якою можна займатися, коли є вільний час, або делегувати секретарю. Це повноцінна системна робота з безліччю обов’язків.

Міф 6. PR – надто дорого для мене

У багатьох випадках «добротний» PR набагато дешевше «швидкої» реклами. Реклама принесе популярність тут і зараз, а PR забезпечить довгострокову популярність. Яка інвестиція вигідніше? Ви можете взяти людину в штат на повну або часткову зайнятість, залучити фрілансера або агентство. Вибір залежить від ваших можливостей і результатів, які розраховуєте отримати. Є безліч різних опцій на різні смаки й гаманці.

Міф 7. PR гарантує миттєві продажі

Якщо ви націлені на «швидкі гроші», а не на довгострокову роботу – можливо, вас розчарує ефективність інвестицій у PR. Причина проста: PR не приносить швидкої віддачі і вмить не конвертується в продажі. Це діяльність, розрахована на місяці, а то й роки. PR може впливати на продажі, але не продажі є основною метрикою його ефективності.

Міф 8. PR – це переважно робота зі ЗМІ

Апогеєм PR майстерності досі вважається безкоштовне «розміщення» в пресі. Прес-релізи, організація інтерв’ю, прес-конференції – це все чудово. Але цим інструментарій грамотного PR фахівця не обмежується. З поширенням соцмереж кордони звичних комунікацій стерлися, а компанії отримали можливість спілкуватися зі своїми аудиторіями напряму, оминаючи традиційні ЗМІ.

Міф 9. Результати PR не можна виміряти, отже все даремно

Дійсно, ефективність PR важко виміряти, адже репутацію, знання і довіру важко оцифрувати. Проте можна оцінити ефективність конкретних PR-кампаній – наприклад, кількістю переходів на сайт, якісними згадуваннями у ЗМІ. Якщо дозволяють бюджети – виміряти знання або довіру до бренду за допомогою маркетингових досліджень. Метрики обираємо залежно від поставлених завдань.

Міф 10. У PR фахівців гламурна робота

На перший погляд, робота PRника овіяна аурою святковості – заходи, спілкування, нові знайомства. В реальності все інакше. Часто це ненормований графік і рутина, яку не помічають. Хороший PR-фахівець – не просто милий й товариський екстраверт, а й профі з аналітичним розумом, бездоганними організаторськими здібностями, шаленою працездатністю і стресостійкістю. Зіставте цілі, до яких ви прагнете, з можливостями, які відкриває вам PR. І не забувайте, що люди «купують» довіру перш ніж товари.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: