fbpx

Аромамаркетинг для кафе, ресторанів, барів

18/ 11/ 2020

Як ви гадаєте, чи в силі маркетинг закривати технічні проблеми ресторанів, фудкортів, кафе й барів? Здавалося би, це – дві різні історії: просування бренду й усунення недоліків виробництва. А як щодо унікального підходу, який одночасно збільшує продажі, нарощує аудиторію і, при цьому, допомагає зробити ваш заклад краще.

Звучить як фантастика, але насправді такий інструмент є, і це – аромамаркетинг.

Використовуючи ароматизацію для кафе, можна:

1) Поліпшити сприйняття клієнтом страви в середньому на 8%;

2) Переконати відвідувача прийти в ресторан навіть до того, як він побачить вивіску або вуличне меню;

3) Поліпшити його настрій і, таким чином, сприйняття закладу, а значить – отримати позитивний зворотний зв’язок;

4) Збільшити тривалість перебування клієнта в кафе, і, відповідно, його середній чек;

5) Аромати для ресторану маскують неприємні запахи і запахи кухні;

6) Ароматизація приміщень дозволяє зонувати простір, не тільки визначаючи більш чітку посадку гостей, а й навіть допомагаючи контролювати, що саме вони замовлять.

Чому ж це працює і що такого незвичайного в ароматах? Вся справа в одночасному впливу запахів на психофізіологію людини. Коли ми вдихаємо частинки запаху, отримана інформація обробляється лімбічної системою мозку. Вона, в свою чергу, відповідає за формування мотивації, емоції, поведінки, впливає на сон і навіть прагнення пізнавати реальність. В результаті, аромат може змінювати наші бажання і потреби, тому його можна використовувати цілеспрямовано для управління настроєм інших людей. До того ж, запахи самі по собі дуже тісно пов’язані з нашою пам’яттю – як приємні, так неприємні асоціюються з певними подіями. Наприклад, людина в дитинстві полюбляла грати в футбол, а після матчу пила газовану воду. Тоді композиція з ароматів свіжоскошеної трави, сирої землі і солодкої води навіть в дорослому віці викличе у неї приємні переживання, змінивши настрій, і більше шансів, що вона погодиться на покупку або послугу. Звичайно, самі спогади індивідуальні, але загальні перетини є практично у всіх. Випічка і прянощі, квіти і фрукти, шкіра і дерев’яні запахи – всі вони так чи інакше є в нашій пам’яті.

Але просто розпорошити ароматизатори для залучення клієнтів в кафе – недостатньо, важливо враховувати всі нюанси аромадизайну такого простору. Саме тому залучаються ольфакторні фахівці – бізнес-експерти в області парфумерії, психології, маркетингу. Синергія їх знань дозволяє розробити спільно з власниками бренду аромат, визначити очікувані результати, правильно інтегрувати його і підтримувати потрібний ефект в подальшому. До слова, інтеграція – це не тільки ароматизація бару чи ресторану, а й, наприклад, випуск сувенірної ароматної продукції або поліграфії. Системний підхід дуже важливий, адже у запаху – величезний маркетинговий потенціал, тут потрібно використовувати кожну можливість.

Якщо говорити конкретніше про переваги аромамаркетингу ресторану або будь-якого іншого закладу, де подають їжу й напої, то першим стане підвищення виручки з одного чека. Науково доведено, що в ароматизованому просторі люди готові з більшою ймовірністю купувати і більше платити. Наприклад, дослідження Мартіна Ліндстрома і Філіпа Котлера дає наступні цифри: якщо наповнити приміщення приємним запахом, 84% відвідувачів погодяться на покупку, а також будуть готові заплатити на 10-15% більше. У випадку з закладами ці цифри працюють так само. Якщо простір наповнений приємним ароматом, який підібрав експерт по інтеграції, то клієнт може замовити більше дорогих страв, збільшивши, таким чином свій чек. Крім того, ароматизація ресторанів змінює сприйняття часу: в середньому людина перебуває там на 50% довше, але не помічає цього.

Ми вже писали вище, що за допомогою запахів можна залучати нових відвідувачів, аромат спрацює як своєрідна вивіска. Наприклад в Орландо (США) в готелі Hard Rock Café використовують ароматизатор для кафе прямо в холі. Тобто, по суті, ароматизується НЕ простір закладу, а вхідні зона. Люди відчувають запах цукрового печива і вафельних стаканчиків, потім помічають вивіску, активується лімбічна система, центри задоволення починають працювати – клієнт купує морозиво. В цілому така ароматизация підняла продажі на 45%.

Ще один приклад – компанія ScentAndrea використовувала смужки з ароматом шоколаду на автоматах з продажу батончиків, збільшивши продажі в 3 рази! А згідно з дослідженнями Scent Marketing Institute, ароматизація магазинів запахом свіжого хліба також збільшує продажі в середньому на 300%.

Нарешті, згадайте головну біль всіх власників закладів харчової індустрії – запахи кухні. Яку б вентиляційну систему б не ставили, навіть найпотужніші витяжки не можуть повністю усунути запахи готування або навіть відходів. Ароматизація для ресторану їх просто перекриває, не тільки усуваючи негативний вплив на клієнтів, які потенційно підуть раніше, але і навпаки – стимулюючи їх залишатися довше в приміщенні.

Окремо варто згадати нюанси ароматизації барів. Справа в тому, що коктейлі та алкогольні напої в цілому самі по собі володіють багатим запахом.

Відповідно, вибудовуються певні асоціації: тягучі дерев’яні нотки віскі, фруктово-квіткові ноти вина або ж хвойні аромати джина. А значить, ароматизуючи простір певною композицією, можна стимулювати відвідувачів вибирати конкретні позиції з меню.

В Україні поки що аромамаркетинг для кафе – це радше щось екзотичне і незвичайне, тому чим раніше ви хочете впровадити таку систему у себе – тим більше переваг ви отримаєте над конкурентами. А команда фахівців компанії Ol.factory готова почати роботу з вами вже сьогодні: ми забезпечуємо повний пакет послуг з розробки, інтеграції та підтримки ароматизації.

Чекаємо на запитання й готові надати всю деталізацію за корпоративною скринькою – wish@olfactory.me, щоб втілити емоції і почуття Вашого Бренду через Аромат!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: