fbpx

5 трендів з управління співробітниками у 2021 році

16/ 04/ 2021
  Автор: компанія MDConsult «Альтернативна» робота перетворюється у мейнстрим, компанії навчаються керувати досвідом співробітника та отримувати прибуток завдяки важливим для суспільства справам. У дослідженні Deloitte «Міжнародні тенденції у сфері людського капіталу у 2021 році» автори виокремлюють кілька цікавих тенденцій з управління співробітниками, пошук life-work balance, а також формування «суперкоманд». Протягом багатьох років компанії сприймали роботу на фрілансі та аутсорсингу у якості «альтернативної» — доповненням до повної зайнятості. Сьогодні компанії мають навчитися стратегічно керувати такими співробітниками. Враховуючи наростальний дефіцит кваліфікованих кадрів у багатьох країнах, використання альтернативних трудових ресурсів та управління ними стануть важливим фактором, який впливає на зростання бізнесу. Фрілансери перетворюються у швидко наростальний сегмент робочої сили у Європі: за останні 20 років їх чисельність збільшилася вдвічі. Цікаво, що 64% штатних співробітників шукають собі проєкти, тому певним чином залучаються у фріланс. Сьогодні, у світі невизначеності та змін, компаніям особливо важливо змінити стратегію виживання на стратегію процвітання. Змінити образ мислення необхідно й керівництву — замість підготовки до прогнозованого майбутнього їм доведеться готуватися до невизначеного майбутнього. Яким чином організації зможуть переглянути свій підхід та налаштуватися на успішний розвиток, якщо зараз перед багатьма з них стоїть завдання адаптуватися до змін, щоб просто вижити? Успіх на цьому шляху буде залежати від здатності організації створити філософію, у центрі якої буде людина, і прагнення дотримуватися цієї ідеї у майбутньому. Автори дослідження розглянули шлях від виживання до процвітання компанії через призму 5 міжнародних тенденцій з управління персоналом у 2020 році. Well-being як частина роботи — у пошуках балансу між роботою та особистим життям . Оскільки в період пандемії кордони між роботою та особистим життям стали ще більш розмитими, керівники намагалися  інтегрувати практику турботи про співробітників безпосередньо у робочий процес. Компанії, котрі інтегрують well-being програми у роботу на рівні окремих співробітників, команд та компанії у цілому, зможуть забезпечити стійке майбутнє, де кожен буде відчувати себе комфортно та працювати з максимальною віддачею. Більше ніж перепідготовка: розкриття потенційного співробітника. Під час спалаху COVID-19 керівники закликали працівників розширювати свої обов’язки та брати на себе будь-які завдання, котрі необхідно виконувати. Працівники прийняли цей виклик та показали, що здатні реалізувати власний потенціал там, де ніхто від них цього не очікував. Своєю чергою, це дозволило організаціям підготуватися до успішного розвитку у довгостроковій перспективі. Суперкоманди: місце, де виконується робота. Командна робота стала пріоритетом організації, ключовим елементом стратегії виживання під час епідемії COVID-19. Зараз у керівників з’явилася можливість використовувати отриманий досвід для формування «суперкоманд», які дозволяють перейти на нові принципи роботи, завдяки оптимальному поєднанню праці людини та сучасних технологій. Звичайні посади перетворюються у «суперпосади». Традиційні посади у компаніях зводилися до чітко описаних функцій зі стандартними прописаними повсякденними завданнями. Автоматизація частини робочих місць звільнить працівникам час на більш важливі завдання — розвязання стратегічних проблем, інтерпретацію даних, комунікацію з клієнтами. Ці завдання потребують навички високого рівня. Компаніям доведеться створювати більш гнучкі та позиції та ролі, які з часом будуть еволюціонувати.  Зберігаючи минулі назви — «менеджер», «дизайнер», «аналітик», — ці позиції та ролі стануть «суперпосадами». Планування персоналу: нові направлення роботи, інші форми зайнятості. Епідемія коронавірусу нагадала нам про те, що планування персоналу у звичному для багатьох організацій вигляді з використанням показників й оцінок, які описують виключно поточний стан персоналу, серйозно обмежує здатність організації виживати в умовах кризи, вже не кажучи про подальше процвітання. Стратегічний погляд на планування персоналу, аналіз інформації та бачення перспектив допоможуть організаціям з впевненістю зустрічати зміни. 61% опитаних вважають, що найближчі 3 роки буде відбуватися переосмислення й трансформація робочих процесів. 32% респондентів схиляються до того, що робочі процеси будуть оптимізовані у найближчі кілька років та тільки 7% впевнені, що пандемія ніяк не вплине на зміни робочих процесів. Нова роль: HR проєктування роботи . Спалах COVID-19 повсюдно змусила HR-команди негайно приступити до реалізації заходів з визначення кризи та закріплення довіри співробітників. Таким чином, HR-команди забезпечили собі достатній кредит довіри, щоб від звичного управління процесами життєвого циклу співробітників перейти до проєктування роботи у нових умовах. Компанії навчаються керувати досвідом співробітника. Один з найсерйозніших викликів, котрі стоять перед компаніями, аналітики Deloitte вважають управління досвідом співробітника. 84% компаній, опитаних при підготовці дослідження, вважають це питання важливим, а 28% включає у першу трійку найбільш актуальних завдань, котрі стоять перед організацією. Під досвідом співробітника розуміють враження, котрі формуються у процесі контакту працівника, компанії та клієнта. Вони пов’язані з умовами праці, робочим простором, культурою взаємодія всередині компанії. Дорога в майбутнє: від виживання до процвітання . Експерти закликають компанії поглянути на робочі процеси та персонал з точки зору цілі, потенціалу та перспективи. Автори дослідження пропонують поставити працівника поставити в центр уваги та поглянути, як технологічні зміни впливають на його продуктивність, розвиток, його цілі та прагнення. Сьогодні всі ми є свідками того, як усвідомлення мети, потенціалу та перспектив на практиці дозволяє закласти основи  організації, яка здатна досягти успіхів у умовах невизначеності та непередбачуваності. 47 % опитаних представників зосередяться на декількох сценаріях стратегії при підготовці до непередбачуваних подій у майбутньому (на кшталт, Covid-19). 43% зосередяться на ймовірних ситуаціях, котрі відбудуться. 28% сказали, що не збираються застосовувати спеціальні міри у випадку форс-мажорів. 6% зосередяться на малоймовірних подіях з вагомими наслідками. Компанії важливо не лише спрямовувати свої сили на отриманні прибутків, але й здійснювати позитивний вплив на суспільство - створювати нові робочі місця, боротися за покращення екології, розповсюджувати гуманні ідеї. Цікаво, що учасники дослідження відмітили позитивний взаємозв’язок між соціальним орієнтуванням та фінансовими результатами компанії. * * * Ці 5 тенденцій стануть ключовими для ефективного управління персоналом у 2021 році. Результати дослідження допоможуть організація краще орієнтуватися у ситуації та взяти впевнений курс на процвітання у будь-якому, навіть найнепередбачуванішому середовищі з невизначеним майбутнім.  Ми своєю чергою теж тримаємо впевнений курс та не змінюємо власну мету у невизначених реаліях. А наша мета — знаходити для вас найкращі таланти, боротися з «плинністю кадрів» у компаніях клієнтів і залишатися надійним партнером для них.

Автор: компанія MDConsult

«Альтернативна» робота перетворюється у мейнстрим, компанії навчаються керувати досвідом співробітника та отримувати прибуток завдяки важливим для суспільства справам. У дослідженні Deloitte «Міжнародні тенденції у сфері людського капіталу у 2021 році» автори виокремлюють кілька цікавих тенденцій з управління співробітниками, пошук life-work balance, а також формування «суперкоманд».

Протягом багатьох років компанії сприймали роботу на фрілансі та аутсорсингу у якості «альтернативної» — доповненням до повної зайнятості. Сьогодні компанії мають навчитися стратегічно керувати такими співробітниками. Враховуючи наростальний дефіцит кваліфікованих кадрів у багатьох країнах, використання альтернативних трудових ресурсів та управління ними стануть важливим фактором, який впливає на зростання бізнесу. Фрілансери перетворюються у швидко наростальний сегмент робочої сили у Європі: за останні 20 років їх чисельність збільшилася вдвічі. Цікаво, що 64% штатних співробітників шукають собі проєкти, тому певним чином залучаються у фріланс.

Сьогодні, у світі невизначеності та змін, компаніям особливо важливо змінити стратегію виживання на стратегію процвітання. Змінити образ мислення необхідно й керівництву — замість підготовки до прогнозованого майбутнього їм доведеться готуватися до невизначеного майбутнього. Яким чином організації зможуть переглянути свій підхід та налаштуватися на успішний розвиток, якщо зараз перед багатьма з них стоїть завдання адаптуватися до змін, щоб просто вижити? Успіх на цьому шляху буде залежати від здатності організації створити філософію, у центрі якої буде людина, і прагнення дотримуватися цієї ідеї у майбутньому. Автори дослідження розглянули шлях від виживання до процвітання компанії через призму 5 міжнародних тенденцій з управління персоналом у 2020 році.

Well-being як частина роботи — у пошуках балансу між роботою та особистим життям 

Оскільки в період пандемії кордони між роботою та особистим життям стали ще більш розмитими, керівники намагалися  інтегрувати практику турботи про співробітників безпосередньо у робочий процес. Компанії, котрі інтегрують well-being програми у роботу на рівні окремих співробітників, команд та компанії у цілому, зможуть забезпечити стійке майбутнє, де кожен буде відчувати себе комфортно та працювати з максимальною віддачею.

Більше ніж перепідготовка: розкриття потенційного співробітника

Під час спалаху COVID-19 керівники закликали працівників розширювати свої обов’язки та брати на себе будь-які завдання, котрі необхідно виконувати. Працівники прийняли цей виклик та показали, що здатні реалізувати власний потенціал там, де ніхто від них цього не очікував. Своєю чергою, це дозволило організаціям підготуватися до успішного розвитку у довгостроковій перспективі.

Суперкоманди: місце, де виконується робота

Командна робота стала пріоритетом організації, ключовим елементом стратегії виживання під час епідемії COVID-19. Зараз у керівників з’явилася можливість використовувати отриманий досвід для формування «суперкоманд», які дозволяють перейти на нові принципи роботи, завдяки оптимальному поєднанню праці людини та сучасних технологій.

Звичайні посади перетворюються у «суперпосади». Традиційні посади у компаніях зводилися до чітко описаних функцій зі стандартними прописаними повсякденними завданнями. Автоматизація частини робочих місць звільнить працівникам час на більш важливі завдання — розв’язання стратегічних проблем, інтерпретацію даних, комунікацію з клієнтами. Ці завдання потребують навички високого рівня. Компаніям доведеться створювати більш гнучкі та позиції та ролі, які з часом будуть еволюціонувати.  Зберігаючи минулі назви — «менеджер», «дизайнер», «аналітик», — ці позиції та ролі стануть «суперпосадами».

Планування персоналу: нові направлення роботи, інші форми зайнятості

Епідемія коронавірусу нагадала нам про те, що планування персоналу у звичному для багатьох організацій вигляді з використанням показників й оцінок, які описують виключно поточний стан персоналу, серйозно обмежує здатність організації виживати в умовах кризи, вже не кажучи про подальше процвітання. Стратегічний погляд на планування персоналу, аналіз інформації та бачення перспектив допоможуть організаціям з впевненістю зустрічати зміни.

61% опитаних вважають, що найближчі 3 роки буде відбуватися переосмислення й трансформація робочих процесів. 32% респондентів схиляються до того, що робочі процеси будуть оптимізовані у найближчі кілька років та тільки 7% впевнені, що пандемія ніяк не вплине на зміни робочих процесів.

Нова роль: HR проєктування роботи 

Спалах COVID-19 повсюдно змусила HR-команди негайно приступити до реалізації заходів з визначення кризи та закріплення довіри співробітників. Таким чином, HR-команди забезпечили собі достатній кредит довіри, щоб від звичного управління процесами життєвого циклу співробітників перейти до проєктування роботи у нових умовах.

Компанії навчаються керувати досвідом співробітника. Один з найсерйозніших викликів, котрі стоять перед компаніями, аналітики Deloitte вважають управління досвідом співробітника. 84% компаній, опитаних при підготовці дослідження, вважають це питання важливим, а 28% включає у першу трійку найбільш актуальних завдань, котрі стоять перед організацією. Під досвідом співробітника розуміють враження, котрі формуються у процесі контакту працівника, компанії та клієнта. Вони пов’язані з умовами праці, робочим простором, культурою взаємодія всередині компанії.

Дорога в майбутнє: від виживання до процвітання 

Експерти закликають компанії поглянути на робочі процеси та персонал з точки зору цілі, потенціалу та перспективи. Автори дослідження пропонують поставити працівника поставити в центр уваги та поглянути, як технологічні зміни впливають на його продуктивність, розвиток, його цілі та прагнення. Сьогодні всі ми є свідками того, як усвідомлення мети, потенціалу та перспектив на практиці дозволяє закласти основи  організації, яка здатна досягти успіхів у умовах невизначеності та непередбачуваності.

47 % опитаних представників зосередяться на декількох сценаріях стратегії при підготовці до непередбачуваних подій у майбутньому (на кшталт, Covid-19). 43% зосередяться на ймовірних ситуаціях, котрі відбудуться. 28% сказали, що не збираються застосовувати спеціальні міри у випадку форс-мажорів. 6% зосередяться на малоймовірних подіях з вагомими наслідками.

Компанії важливо не лише спрямовувати свої сили на отриманні прибутків, але й здійснювати позитивний вплив на суспільство – створювати нові робочі місця, боротися за покращення екології, розповсюджувати гуманні ідеї. Цікаво, що учасники дослідження відмітили позитивний взаємозв’язок між соціальним орієнтуванням та фінансовими результатами компанії.

* * *

Ці 5 тенденцій стануть ключовими для ефективного управління персоналом у 2021 році. Результати дослідження допоможуть організація краще орієнтуватися у ситуації та взяти впевнений курс на процвітання у будь-якому, навіть найнепередбачуванішому середовищі з невизначеним майбутнім. 

Ми своєю чергою теж тримаємо впевнений курс та не змінюємо власну мету у невизначених реаліях. А наша мета — знаходити для вас найкращі таланти, боротися з «плинністю кадрів» у компаніях клієнтів і залишатися надійним партнером для них.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: